Gorunescu.ro

Think. Feel. Give.

TransRegio TR 71 „ISTER” Brăila-Slobozia-Călărași-Chiciu

By on 23/05/2021

Pentru că acest proiect apare tot mai des în planurile guvernanților, este un proiect în 3 județe, cu implicații transfrontaliere regionale, am decis să scriu acest articol de monitorizare a proiectului.

Compus din următoarele segmente principale, de la nord la sud:
1. Brăila – Slobozia
2. VO Slobozia
3. Slobozia – Drajna
4. Pasaj Drajna – în execuție, contract semnat 17.02.2021 cu Arcada Company SA din Galați, 6 luni proiectare și 18 execuție, http://cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/cnair-semnat-contractul-pentru-proiectarea-%C8%99i-6
detalii pe grupul de monitorizare FB https://www.facebook.com/groups/493577317695838 și blog  http://gorunescu.ro/?s=drajna
5. Drajna – Călărași
6. Călărași – Chiciu

Ce știm până acum:

Studiul de fezabilitate pentru întreg TR71 este prevăzut să demareze în 2021:




Pe harta MGPT (https://www.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=4e84b8ff37de48c6a001c0bae9974693) apare proiectul TR71 și VO Slobozia



În planul investițional 2020-2030



apare la pagina 37 un drum Trans Regio Brăila-Slobozia-Călărași-Chiciu, de 142km, 71 mil. EUR + TVA, 0,5 M EUR/km



iar la pagina 38 o variantă ocolitoare Slobozia, la profil 1+1, de 11km și 42 mil. EUR+TVA sau 3,9 mil EUR/km



Notă personală, mi se pare puțin profilul 1+1 pentru VO Slobozia,  la o MZA de 11.300, care a fost anunțată pentru pasajul Drajna de către ministrul Bode aici: https://fb.watch/5FOPiA55Xy/

În proiectul vechi (2020) de PNRR apar legăturile Slobozia – Drajna și Drajna – Călărași ca DX-uri



Notă personală: Slobozia-Drajna și Drajna-Călărași nu trec prin nici o localitate, costurile cu eventualele exproprieri pentru dublare la 2+2 sau chiar DX nu ar fi astronomice.

În PNRR-ul nou (Aprilie 2021) apar ca „legături”

[URL=https://i.imgur.com/3iBiyAS.jpg]

De final o contribuție proprie, bazat pe cei 11 km anunțați pentru VO Slobozia, un potențial traseu, ce ocolește și cartierul Slobozia Nouă care probabil în timp va fi înglobat de Slobozia.



Utilitatea acestui TR71 ca TransRegio, care ar înlocui practic actualul DN21, este legătura principală între MD/UKR și BG/TR, iar secțiunea Slobozia-Drajna, complet depășită vara, este traseul estival preferat între județele PH/BV/centrul țării și litoral/BG/TR. În plus va asigura conectarea mai bună a județelor BR/GL/IL/Cl la A2 și la viitoarea rețea de drumuri expres și autostrăzi din sudul Moldovei.

Facebook Comments
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes