S-a semnat finanțarea EU, în valoare de 389.739,90 lei reprezentând 85% din bugetul fără TVA, pentru studiul de fezabilitate -SF- al pasajului Drajna. Acest studiu fusese terminat și predat în 2019 de Search Corporation și achitat de guvern din fonduri naționale, fiind la acea dată eligibil și propus pentru finanțare pe fonduri europene, finanțare care a sosit.
SF-ul stă la baza documentației de proiectare și execuție a pasajului, care în acest moment este activă pe SEAP, fiind în stadiul de primire a ofertelor, până pe data de 02 Octombrie 2020 – anunț CN1023700. Practic ar trebui desemnat un câștigător până pe 31 Decembrie 2020, acesta având la dispoziție 6 luni pentru proiectare și 18 pentru execuție. În teorie, dacă totul decurge optim, ar trebui să circulăm pe pasaj de la 1 Ianuarie 2023.
Așadar, o finanțare ulterioară realizării, o cărămidă în plus la edificarea pasajului, un semnal clar de interes din partea statului român și a Uniunii Europene pentru acest obiectiv strategic.
Textul comunicatului:
„București-10.08.2020
”Drum TransRegio (TR ISTER) Braila-Slobozia-Calarasi-Chiciu, Etapa1-Pasaj denivelat pe DN21, km 105+500”
COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar al finantarii si Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, in calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au convenit incheierea in data de 06.08.2020, Contractului de Finantare nr. 75, pentru proiectul “DrumTransRegio (TR ISTER) Braila-Slobozia-Calarasi-Chiciu, Etapa1-Pasaj denivelat pe DN21, km 105+500″ în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2-Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient, Obiectiv Specific 2.2.Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE-sprijin pregătire proiecte de investiții, Operațiunea– Creșterea mobilității pe rețeaua rutieră a TEN-T.
Obiectivul general al proiectului imbunatatirea accesibilitatii regiunii si mobilitatii populatiei, bunurilor si serviciilor, in vederea stimularii dezvoltarii economice durabile prin fluidizarea traficului, decongestionarea traficului in zonele tranzitate.Cresterea mobilitatatii populatiei si a bunurilor – prin reducerea timpului de calatorie datorat sporirii vitezei de parcurs si implicit a timpului afectat transportului de marfuri si calatori.Reducerea costurilor de transport – prin realizarea acestui proiect, soferii vor economisi timp si energie si isi vor reduce cheltuielile cu combustibilul si intretinerea autovehiculelor. Cresterea gradului de siguranta al traficului – prin fluidizarea traficului in zona traversarii la nivel a caii ferate si a intersectiei cu DN 3A;diminuarea duratelor de deplasare pe DN 21 pe sectorul cuprins intre A2 si Slobozia; Inlesnirea cooperarii inter-regionale, atragerea investitiilor interne si externe, cresterea competitivitatii intreprinderilor/firmelor si a mobilitatii fortei de munca si, prin urmare, o dezvoltare mai rapida a regiunii si, in final, a Romaniei.
Rezultatul așteptat al proiectului: realizarea Studiului de Fezabilitate aferent pasajului denivelat de la km 105+500 pe DN 21
Valoarea totală a proiectului este de 542.493,30 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională-389.739,90 lei, 15% contribuția proprie-68.777,63 lei, restul de 83.975,77 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.
Durata proiectului: 16 luni
Cod proiect 137823
Proiect cofinanţat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.”
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes