Au curs râuri de cerneală, s-au ascuțit cuțitele internetului, s-a luat lumea la harță din nou. Motivul – noul film românesc Teambuilding, mă rog, noua lui apariție pe Netflix, când producătorii au realizat că dacă vor expunere online-ul este rege acum, prin cinema-uri ne mai călcând multă lume de la pandemie încoace.
Unul din exemplele haioase ne este oferit chiar de portalul Republica:
Mie nu-mi e clar dacă cei de la Republica themselves cred că Team building e un film bun sau prost. Că pe website e cam bipolară treaba.
To set the record straight, nu poate nimeni să-i acuze pe cei 4 „tetragoni” – asociații Republica, că îngrădesc libertatea de exprimare. Este una din puținele „insule” de exprimare liberă, care nu este sub jugul vreunor interese moguliene sau de partid. Toată stima mea aici pentru asta.
Nedumerirea mea era legată de 1 linia editorială (dacă există) și 2 de ce se invită niște habarniști (un CFR-ist și un analist financiar-bancar) să se dea cu părerea pe un domeniu care evident nu-i al lor, când tu ai printre fondatori ditamai doctorul în cinematografie și membru al uniunii cineaștilor din România, realizator de emisiuni de cinefili și un fin critic de film – mă refer evident la Cristian Tudor Popescu.
Personal aș fi vrut să citesc o critică bine scrisă, nu contează dacă bună sau rea, nu contează dacă ridică filmul în slăvi sau șterge pe jos cu el, dar scrisă de unul care e în stare să analizeze tehnicile cinematografice, filmarea, regia, scenariul, actorii, lumina, sunetul, coloana sonoră, machiajul, scenografia, etc. Toate acele mici sau mari dar multe elemente care puse împreună fac un film.
Țara asta nu se va face bine până nu va pune specialiștii la locul potrivit și meritocrația acolo unde trebuie. Media are și un rol educativ și este păcat că, în loc să-l folosească, aleargă disperată după rating, click-uri și bani cu orice preț.
Stimați republicani, invitați specialiști să se pronunțe pe un subiect și veți avea un articol mult mai greu „în internet” și ca vizualizări, și ca profit, atât financiar cât și profit la capitolul capital de imagine, în loc să deveniți o piațetă publică în care se strâng după muncă niște amatori de palavre la o bere.
De final o pildă dintr-o țară oleacă mai așezată ca mentalități sănătoase. Mă uitam în pandemie la o emisiune pe un post german, în care era invitat un specialist în economie, un doctor în economie, se pare de succes, cercetător la nu știu ce institut, mă rog, o somitate, pentru că toți cei din platou îl priveau cu admirație și ascultau cuminți ce are de spus. Și îl întreabă la un moment dat doamna moderator, în încercarea vădită de a revitaliza o emisiune plicticoasă depre cifre și bani, pe Herr Doktor, ce crede despre evoluția Covid-19, care era subiectul fierbinte al momentului. La care omul o pune la punct cu multă măiestrie: Stimată doamnă, dacă doreați să abordați subiectul Codvid-19 trebuia să invitați în platou un virusolog sau epidemiologist. Eu nu sunt nici una nici alta și nu este corect ca de la această tribună pe care mi-ați oferit-o să mă dau cu părerea pe un subiect pe care nu-l stăpânesc.
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes