Gorunescu.ro

Think. Feel. Give.

Advertising fail II

By on 06/03/2018

Black Friday s-a dus, vine happy Easter bunny. Cred că avem premisele pentru un nou serial marca gorunescu.ro.

După ce-am scris primul episod în preajma lui Black Friday, iată că în prag de primăvară advertiserii români lovesc din nou, cu putere. Își lovesc circumvoluțiunile în încercarea de a le aplatiza. Și, ca de obicei, gorunescu.ro vine și cu soluții. Critica de dragul criticii, fără soluții, e contraproductivă.

Exemplul 1:

Se dă reclama contextuală de pe FB, ce ți se livrează în funcție de căutările tale, sau nu.

IMG_3873

Acum poate să mă lămurească cineva de la cel.ro ce caută fraza subliniată cu roșu lângă produsul meu? Ce caută cuvântul „ieftin” lângă un produs de 3199 lei? Era așa de greu să mai scrii o linie de cod „if product price > xxx lei then don`t insert stupid text”??? If product price > 1000 lei then insert „Cel.ro. Componente de ultima generație la cel mai bun pret.”

Hai că se poate! Trebuie doar puțină atenție și muncă. Da, muncă. „Activitatea conștientă a omului îndreptată spre un anumit scop….”

Exemplul 2.

Dacă primul exemplu a fost o greșeală minoră, relativ ușor de corectat, exemplul 2 este o abominație de misoginism și obiectificare a femeii. Se dă următoarea reclamă, pe care am auzit-o la Europa.fm, care fiind post serios îți dau și posibilitatea de a reasculta emisiunile preferate:

Începe glorios cu propoziția „Tu ești femeia Uractiv!” Continuă: „Activă, dinamică, mereu pregătită de acțiune. Nimic nu-ți poate strica ziua. Nici măcar o infecție urinară. Uractiv forte…..” bla bla-ul tehnic.

De ce ar crede mărețul copywriter că unei femei i-ar plăcea să fie asociată cu un medicament pentru infecții urinare? Nu e ca și cum se întâlnesc două tipe active, dinamice, mereu pregătite de acțiune, la toaleta din club, disperate să intre în cabine: „Tu esți femeie Uractiv? Da? Și eu? Ce mișto e să fi femeie Uractiv! Yeyyy! E super! Trebuie să merg la toaletă de două ori pe oră, mă ustură groaznic, dar iau Uractiv și acum mă simt fericită!”

Hai să ne imaginăm că pentru Viagra ai face următorul text: „Tu ești bărbatul Viagra! Activ, dinamic, mereu pregătit de acțiune. Nimic nu-ți poate strica ziua. Nici măcar impotența. Viagra, concentrat și eficient, acționează de la prima capsulă! Viagra este alegerea no.1 a bărbaților de pretutindeni pentru tratarea impotenței!

Observați că n-am schimbat mare lucru din text, doar afecțiunea și denumirea produsului. Cum v-ați simți, ca bărbat, dacă ați auzi, prin absurd, așa ceva la radio? Foarte virili, nu-i așa? Ei, imaginați-vă cum se simte o femeie când aude abominația misogină. Dacă mai are săraca și o infecție urinară, gândiți-vă ce e la gura ei.

Sincer, mă așteptam, în 2018, să avem puțin mai mult creier, să gândim un text, să mai angajăm și niște femei în colectivele de creație. Poate una dintre ele ar fi zis: „Dude, nu e OK mesajul ăsta. Nu e în regulă să obiectifici femeia. S-o asociezi cu un supliment alimentar, fie el și pentru infecții intime. Infecții urinare au și bărbații, ultima oară când am verificat nu se născuseră bărbați fără vezică urinară.”

Femeia în 2018 are alte aspirații. Vrea să fie asociată cu alte cuvinte: libertate, egalitate în drepturi, demnitate, siguranță, fericire. Da, desigur, și sănătate, e foarte importantă. Dar nu infecții urinare.

Sunt de acord că genul ăsta de produse, pentru zona intimă, sunt greu de marketat pe o piață din ce în ce mai concurențială și agresivă. Dar un look back, la old-school, la o abordare cu umor, poate salva ziua:

Facebook Comments
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes