Gorunescu.ro

Think. Feel. Give.

Advertising fail

By on 17/11/2017

În ultima perioadă am observat o deprofesionalizare gravă a segmentului de publicitate, indiferent de canalul de adresare. Am senzația că, în loc de profesioniști în publicitate, companiile au angajat niște studenți la marketing în primii ani de studii. Am două exemple sugestive.

1.

Se dă o listă scurtă de abominații de nume de produs: Dezinflan Gât (really?), Slaboficat Slim, Fortificat Forte, Feminohelp Unghii (la ce-o fi bun?)

Îmi și imaginez cum s-au născut numele astea. Pamflet.

Se duc băieții ăia de la marketing (și fetele) la un team-building/brainstorming la Poiana Brașov pe banii companiei, cu targetul să scoată până luni un nume la produsul ăla nou pentru ficat sau gât. Au tratat bine, tot weekend-ul, ficatul și creierul cu niște cuvee-spumee-fonfle, după care au testat ficato-protectorul. Era bun, ficatul și-a revenit, creierul nu. Pe drumul înapoi spre București, pe la Timișu de Sus își aduce aminte unul mai treaz că n-au dat nume produsului.

-Băi, e pentru ficat, e foarte bun, e forte, fortifică ficatul, deci Fortificat!

Din cauza serpentinelor se trezește și ultimul coleg de pe bancheta din spate cu concluzia răgușită:

-For-teeeee!

Colectivul aplaudă frenetic noul nume, zguduind Fordul micuț și alb inscripționat cu numele companiei:

-Fortificat Forte! Fortificat Forte! 

Ion o sună repede pe Maria, aflată în mașina din spate:

-Missies, voi ați găsit un nume pentru chestia aia de slăbit?

-Măi! Chiar!?!? Nuuu! Vine răspunsul realizant de dincolo.

-Măi noi i-am spus Fortificat Forte!

Moment de adâncă cugetare în Fordul 2:

-Măi o să-i spunem și noi Slaboficat Slim!

-Da mă, dar al vostru nu e pentru ficat, e pentru slăbit!

-Nu contează, lasă că se vinde și așa, ficatul ăsta vinde bine orice!

 

2.

De ceva timp cei din grupul Altex-Media Galaxy au o serie de reclame la radio, televizor și net cu un tip cu o voce subțire, isterică și grăbită, în care personajul încearcă să te convingă, cu un text de un minut, recitat pe speed în 30 de secunde, să cumperi whatever product au ei la megareduceri. Toate bune și frumoase până aici. Este o modalitate absolut normală de a vinde, să anunți reducerile de prețuri.

Problema e însă modul în care alegi să o faci. Pui un pițigăiat isteric să vorbească repede, în ideea că o să fascinezi și o să convingi:

 

Nu prietenuș, n-ai convins pe nimeni, doar iriți cu istericale. O femeie care vede un bărbat care se repede isteric la ea, probabil își va trage fusta mai în jos și va băga mâna în geantă după spray-ul ăla iritant. Cât despre noi bărbații, primul impuls este să-l faci p-ăla să tacă, să nu-i mai auzi istericalele. Și aici sunt mai multe modalități, în cazul reclamelor emergency shutdown-or-swich channel, click X or whatever e la îndemână. Sau aștepți mesajul ăla cu skip ad in 4….3…2..1.

Pentru că, boss, dacă e să mă convingi cu o voce de bărbat, nu o să reușești cu un eunuc fugind prin bucătărie, în mână cu o farfurie care îl frige. Eu îți cumpăr vocea de tipul ăsta: calm, masculin, fascinant. Enjoy:

 

 

 

 

 

Facebook Comments
Dacă ți-a plăcut, distribuie:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes